איך לבחור את רופא/ת השיניים שלי?

דר' אורי שפריר
טיפול אישי לכל מטופל
 

איך לבחור את רופא/ת השיניים שלי?

בחירת רופא/ת השיניים היא משימה מורכבת ביותר.


האם כדאי לנו לבחור את הרופא/ה רק משום שיש לו ציוד לייזר חדשני? או אולי רק בגלל שהמרפאה ממש קרובה אלינו ושמענו שהמחיר של הטיפולים גמיש ביותר?


קשיי הבחירה של אדם ברופא השיניים שלו, נובעים מאחד או יותר מהפרטים הבאים, כשסדר החשיבות שונה מאדם לאדם:


1. הטיפולים והיחס ברפואת שיניים, אינם מוצר מדף שניתן פשוט לקנות היום במרפאה אחת ומחר במרפאה אחרת.
2. מקצוע רפואת שיניים, איננו מדע מדויק. קיימת אבחנה שונה ולעיתים מספר דרכי טיפול לאותה בעיה.
3. אופי מקצוע רפואת השיניים ומאפייני הטיפולים עצמם בחלל הפה.
4. הצורך בקשר טוב ואישי עם רופא/ת השיניים, אשר מוביל לרוב לקשר רב שנים.
5. הצורך באמון מלא באבחנה, בשיטת הטיפול ובטיפול עצמו של רופא/ת השיניים.
6. הצורך במקצועיות גבוהה של רופא/ת השיניים.
7. עלויות הטיפול ברפואת השיניים.

 

לאחר שנים של עיסוק במקצוע, ייעוץ ודיונים רבים בעניין, אני מציע לבחור את רופא/ת או מרפאתהשיניים בדרך הבאה:

 

1.  הדרך הטובה ביותר היא לקבל המלצה מאדם קרוב אליך, שהמלצתו היא הטובה ביותר ומיועדת לעזור ולהגן עליך. ההמלצה המדויקת ביותר תתקבל ממישהו שדומה לך עד כמה שניתן (באופי, בדרישות, בגיל, באזור המגורים, במצב השיניים ובמצב הכלכלי). מומלץ לברר אצל כל מי שקרוב אליכם כגון בני משפחה וחברים מסביבתכם הקרובה במקום המגורים והעבודה. היה והינך עובר/ת למקום מגורים מרוחק מאד מהמרפאה הקודמת ולא תוכל/י להמשיך לטפל בה, תוכל/י לנסות לקבל המלצה מהרופא/ה השיניים הקודם שלך או מרופא/ת המשפחה החדש/ה באזור המגורים החדש.
 

2.  היה ולא מתקבלת כל המלצה, אך גם אם כן קיבלת המלצות, כדאי לפנות ולבקר ביותר ממרפאת שיניים אחת,לפגוש ולהכיר את הרופא/ה ולבחון את הפרטים הבאים:

א. סדר וניקיון כללי במרפאה – רכיב בסיסי בבדיקת כל מרפאה.

ב. היגיינה וסטריליות של המרפאה –שימוש בכפפות ומסכת מגן, חיטוי ועיקור מכשירים בין המטופלים, על ידי שימוש במכשיר אוטוקלאב.

ג. סדר ותיעוד רפואי – דרישה למילוי שאלון רפואי ובדיקתו על ידי הרופא/ה, קיום תיק רפואי אישי מסודר ומתועד, קבלת מסמך לגבי האפשרויות או תוכנית הטיפול בצורה מסודרת.

ד. מקצוענות ויסודיות של הצוות והרופא/ה – מוסד השכלת הרופא/ה חשובים מאד, אך גם השתלמויות ועדכון שוטף משפיעים על היכולת לתת לך מענה טוב. כל טיפול טוב בנוי על אבחנה טובה ולכן, תמיד יתחיל בבדיקת חלל הפה בצורה מעמיקה ועל ידי צילומי רנטגן מתאימים. במקרה הצורך תופנו גם לקבל חוות דעת מרופאים מומחים ולמכון צילומים חיצוני על מנת לקבל מידע ותיעוד יותר מפורט לפני האבחנה והטיפול.

ה. דאגה של הצוות והרופא/ה – דאגה אמיתית של הצוות והרופא/ה המטפל/ת, רצון שלהם להציב בראש סדר העדיפויות את הצורך האמיתי לעתיד טוב יותר של החיוך שלך, כשמנסים להסביר לך לדוגמא, איך לצחצח יותר טוב, או להשתמש באביזרים משלימים ואיך זה אמור לעזור לך, במקום רק להגיד לך שיש לך המון חורים או בעיות חניכיים. מידת הסבלנות וההשקעה של הרופא/ה בהסברים אליך ומתן תשובות והבהרות לתוכנית שהוצעה.

ו. יחס של הצוות והרופא/ה – כמו בכל מקצוע, בעל מקצוע שאוהב את עבודתו, הלקוחות חשים בכך. יחס טוב זה מוביל להקשבה וסבלנות של הצוות והרופא/ה המטפל/ת, התייחסות לבעיה שלך, רצון שלהם לעזור, הסבר שלהם לגבי האפשרויות הטיפוליות וניסיון להתאים אותן לדרישותיך כמה שניתן.

ז. מיקום המרפאה – קירבה לאזור המגורים או לעבודה, סידורי חנייה או תחבורה ציבורית.

ח. בעלי המרפאה – העדיפות כמובן, לבעלות של רופא/ת השיניים, אשר דואג לך, לעומת בעלות של אנשי עסקים, שעלולים לדאוג לעיתים בעיקר לרווחים.

ט. זמני פעילות המרפאה – התאמה ללוח הזמן שלך, שעות הפעילות ופריסה שבועית.

י. מכלול פעילות רפואת שיניים במרפאה – נוח יותר לקבל טיפול ממרפאה שבה קיימים רופאים מתחומי התמחות שונים, כך שהם עובדים בצוות המכיר את שיטותיו של השני. מהלך של הפנייה שלך למרפאה אחרת בה יש מומחה מסוים ברפואת שיניים לייעוץ או טיפול, מצוינת אך עדיין נוח יותר ש"הכול תחת קורת גג אחת".

יא. טיפול במקרי חרום – האם הרופא/ה מקומי/ת ויכול/ה לתת מענה במקרי חרום? היה ולא, האם יש הפנייה למוקד חרום בהסדר כלשהו עם המרפאה?

יב. עלויות ודרכי תשלום – התאמת התוכנית לתקציב, אפשרות לפריסת התשלום, אמצעי התשלום עצמם ומועדי התשלום, כמו גם אפשרויות מימון. יש להתחשב גם בהוצאות נוספות כגון נסיעות, חניה וכד'.


אז... כדאי להתעניין ושתהיה לנו בחירה מוצלחת

 

 

אודות                                                              הגבלת אחריות